Den som sitter närmast fönstret är väl sannolikt den som åkt längst. Dvs den personen klev på och kröp in ända till fönstret. Efter någon eller några hållplatser kom det på fler människor och yttersätet blev också upptaget. Om alla åker X hållplatser i snitt så bör det vara den som sitter längst in som trycker på stopp-knappen.
Men ovan spekulationer bör studeras i omfattande fältstudier. Se, där är något att fördriva busstiden med. Fram med block och penna och notera ogenerat allt!
Aah, du tänker så du. Jag tänkte att det kanske var för att vi bor i Sverige och det är obekvämt att säga: "Ursäkta, jag ska gå av. Så kan du flytta på dig så jag kommer ut utan att nudda dig alls." Varför annars så yvig rörelse när stop-knappen ska tryckas på, en dec från ansiktet på grannen?
Fler bussobservationer http://vardagsedge.bloggo.nu/Busskaraktarer/
SvaraRaderaDen som sitter närmast fönstret är väl sannolikt den som åkt längst. Dvs den personen klev på och kröp in ända till fönstret. Efter någon eller några hållplatser kom det på fler människor och yttersätet blev också upptaget. Om alla åker X hållplatser i snitt så bör det vara den som sitter längst in som trycker på stopp-knappen.
SvaraRaderaMen ovan spekulationer bör studeras i omfattande fältstudier. Se, där är något att fördriva busstiden med. Fram med block och penna och notera ogenerat allt!
Aah, du tänker så du. Jag tänkte att det kanske var för att vi bor i Sverige och det är obekvämt att säga: "Ursäkta, jag ska gå av. Så kan du flytta på dig så jag kommer ut utan att nudda dig alls." Varför annars så yvig rörelse när stop-knappen ska tryckas på, en dec från ansiktet på grannen?
SvaraRaderaAha! I see. Bussar är härliga tummelplatser för sociala och psykologiska studier. Man borde nog pendla med kollektivtrafiken istället...
SvaraRadera