onsdag 18 augusti 2010

Inskolning mm

Ja så var inskolningen färdig, 3 dagar som kan liknas vid en "picknick in the park". Nädå, stupat i säng då jag kl 15 gick hem med både Tilde och Saga..och ensam med 2 barn är inte min bästa gren.


Så här såg en dag på inskolningen ut; Det var 8 barn, varav 6 pappor och 2 mammor = inget onödigt tjafs.:)


kl 9 Lämning


9.15-10 Lek inne eller ute, gjorde vad jag kunde för att de skulle vara ute. Allt blir så mkt lättare då..


Kl 10 Fruktstund, Saga gjorde rent hus bland bananerna. Fick en blick då hon tog en andra bit (bananen uppdelad i bitar). Saga äter emellertid en hel banan vid varje tillfälle..minst


10.15-10,45 Lek


10.45 Sångstund med Zook på Gitarren. Saga är här, Wilmer är här, tack och lov att Jack är här...Så skulle respektive förälder sjunga vid sitt barns namn..Kul var det


11.00 En bättre luch inkl grönsaker etc. Saga åt som en häst. Vi föräldrar åt naturligtvis som sällskap.


11.30 Sovning på en madrass i ett kalt rum..(se bild längre ned) Saga hade ingen lust att sova så där fick jag kämpa lite men lyckades 2 av 3 ggr i alla fall.


Ca 13-14 Lek ute


14 Mellanmål, fil mm.


14.15-15 Lek


15 Hemgång för både Saga och Tilde


Inskolningen gick otroligt bra och det var en mkt bra grupp. Den bästa i Sumpan sedan 78 hördes jag viskas om. Knappt inget gnäll eller gråt på 3 dagar om än lite rörigt emellanåt. Trevliga föräldrar också och det blev en del glada skratt. Jag är inte förvånad att Lekplatsvägen fått utmärkningen Sundbybergs Guldnapp 5 år i rad!


Nedan ett litet axplock av bilder;





Coolt med handfat och toalett i Saga-storlek.


Zook den gamle gitarrhjälten..

Saga tittar nyfiket ut..Ska jag ta steget?



Saga är oerhört populär i Tildes grupp där flickorna tävlar om att pyssla om henne. Inte mig emot. Här väntar de på att bli utsläppta på gården.

En salig röra när Tilde och hennes kompisar alltid ska åka samtidigt..Och ja, det Tildes huvud som är halvskymt i övre vänstra kant.

Ida och Tilde i total symbios. Skulle kunna vara militärer så organiserade som de är..

Och resultatet (kakbordet) gick inte av för hackor. De lät mig veta att de väntade gäster..

Livlig aktivitet enligt många, halvrörigt säger jag.

Nu ska jag sova för att orka med en dubbellämning kl 9, sedan blir det träning och en massa ärenden..som tex;
LG
Banken
Boka tid för massage
Blocket
Kräftor till årets höjdpunkt..(inläsning, utvärdering, köp)
Systemet..
Handla mat
Fixa skrivaren
Fixa halvljuset på bilen..
Säga upp Com Hem bredband

/Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar