torsdag 4 augusti 2011

Från bussen

går jag över E4:an. Ingen kö in mot stan i semester-Stockholm.


Och kommer till kontoret...


Det ekar verkligen tomt i korrdoren. Av 60 skrivbord jag passerar säger jag bara "Hej" en endaste gång. Och det är inte för att jag är oartig utan för att det inte finns mer än en och säga hej till. Och det är inte så att klockan är sju på morgonen eller så. Nä, här är verkligen tomt. Till saken hör att när alla jobbar är vi inte fler än tio personer på mitt plan. Tråkigt!

Men ska vi flytta till årsskiftet - det kommer att bli jättbra tror jag. Flyttar förmodligen in till grannhuset där några av oss redan sitter idag. Fast nyrenoverade fräscha lokaler. Och så landskap och inte egna rum som idag. Då får jag säga hej fler gånger. :-)


Till slut kommer jag då fram till mitt skrivbord. Jag har en kompis i mitt rum men han har semester den här veckan.

Inget bra ljus i mobilkameran

Och så här ser det ut när jag tittar ut genom fönstret. Solsida på morgonen och skuggsida på eftermiddagen - det är jag glad för!


Och så här ser det ut när jag bloggar på arbetstid...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar