onsdag 30 maj 2012

Shit

vad jobbigt det var!


Det vaaaar ju 5 km. Åtminstone sprang jag 5 km. Åtminstone enligt min klocka.

Lite nervös var jag. Kissade tre gånger sista halvtimmen innan start... Fast på vägen dit drack jag en halv liter vatten - inte bra. Och så åt jag en keso-mellis - inte bra det heller!

Gjorde det klassiska felet - öppnade på tok för snabbt och klappade igenom de två sista km. Kändes det som. Fast tiden är jag ändå nöjd med. Fick superhåll i magen efter halva ungefär, som inte ville släppa. Kesons fel.

Under loppet sprang jag om ganska många men på upploppet blev jag f-n omsprungen av alla. Och jag glömde rycka tussarna för extra energi och spurt. :-)

Klassiska Titti-målgången fick det bli: ett vrål och så kasta mig på alla fyra en stund. Andas.



5:01, 4:44, 4:51, 5:07, 5.02 blir en slut-tid på 24:45. Nöjd? Ja, det får jag vara. Med tiden är jag nöjd. Med känslan och disponeringen av loppet är jag inte nöjd. :-)

Tack till er som hejade!

2 kommentarer:

  1. Tur att du kissade innan start iaf. Om du varit tvungen mitt i så hade nog tiderna blivit ännu sämre...

    Bra kämpat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. "ännu sämre" hm, hur ska jag tolka det? :-)

      Radera