torsdag 31 maj 2012

Sista dagen på CSC

På jobbet (CSC) har vi under en tid arbetat med vad vi kallar ett omstruktureringsprogram. Det innebär att vi ska göra oss av med personal för att kunna få ner kostnader och få svarta siffror istället för röda igen. Det har gått ganska dåligt för oss ett tag.

Medarbetare har fått lämna in sin intresseanmälan till att få något form av paket och därefter har chefer (däribland jag för mina medarbetare) värderat om vi kan bevilja ansökan eller inte.

Det här omstruktureringsprogrammet har tagit hårt på mina redan urlakade krafter och energi. Jag har haft det väldigt tufft det senaste året och med det här programmet har det alltså varit otroligt jobbigt.



Helt otippat lämnade jag faktiskt in min egen ansökan till det här paketet den allra sista dagen. OCH får den beviljad. Shit - vad läskigt!! Tack alla ni som stöttat mig i det här beslutet! Ni e gulliga!

Jag tog det här beslutet 16 maj och idag jobbar jag min allra sista dag på CSC. Det har gått väääldigt snabbt och jag har inte riktigt hunnit med att processa allting i mitt huvud. Jag har gråtit och gråtit och gråtit. Det gjorde jag förvisso tidigare också... Men jag blir gladare och gladare efter varje dag som går. Just nu känner jag lättnad och det ska bli jäkligt skönt att bara göra ingenting.

Jag känner att det här är helt rätt att göra för mig. Man lever bara en gång och jag måste göra en förändring. Jag kommer att växa när jag nu går utanför min trygghetszon.

Vad jag ska göra? Jag vet faktiskt inte. Men närmast till hands ligger SATS. Kanske utbilda mig till personlig tränare. Jag gillar SATS och vårt koncept vi kör där. Kanske platschef på ett center i Stockholm... om jag nu ska vara chef... Eller kanske lite fotojobb. Jag vet faktiskt inte och det känns ganska ok ändå.

Det kommer bli mycket känslor idag. Många tårar. Usch och fy! Men det måste göras. Jag har 10 medarbetare som jag ska tacka av samtidigt som jag ska hantera mina egna känslor och avtackning med allt vad det innebär. Blir en tuff sista dag.

Vad jag ska göra på fredag? SOVA!!!!! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar