tisdag 19 januari 2010

Genialt

Idag var jag och Saga på öppna förskolan. Jag hade glömt hur bra det är att gå dit för få lite lite avkoppling. Saga "kröp" iväg och brydde sig inte så mycket om mig. Jag kunde sitta och prata med andra mammor, dricka kaffe och ha det skönt. :-)

Det måste vi absolut göra fler gånger. Idag var det bara större barn men på onsdagar är det bebiscafé och då får bara de som inte kan gå komma. Jag och Erik har lagt upp värsta schemat nu för veckorna. Det är jättebra faktiskt. Inspirerade av Peter & Sara.

På tisdagar så hämtar Erik och då kan jag göra vad jag vill - hihi. Som att träna eller fika med Christel. :-) Det kan jag ju göra ändå i och för sig. Men det känns så bra att jag vet att Erik hämtar vilket gör att jag också vet att ha inte blir sen hem från jobbet och att jag dessutom kan göra något på egen hand utan att "fråga om lov" först.

Så idag behövde jag inte passa någon tid för att hämta Tilde på förskolan och tänkte att det kunde vara lämpligt att knalla upp till öppna förskolan.

/Titti

1 kommentar: