måndag 4 januari 2010

Tomteluva

Tilde har börjat leka mer med Saga nu. Saga tycker det är kul för det mesta men ibland blir det för hårda tag och då börjar hon gråta. Men så kommer det ju att vara hela livet mellan dem höll jag på att skriva. (Jag skrev det ju...) Nä, inte riktigt hela livet kanske men i alla fall när de är små.

När jag pratade i telefon låg de både i vår säng och jag hörde hur båda skrattade massor. Så tittade jag till dem emellanåt och såg att de brottades. Tilde tog livtag om Saga och rullade runt.



Ovan gungade Tilde Saga i babysittern så sa hon: 'Det här är sista gången nu. Sen orkar jag inte mer.' :-) Undrar just var det kommer ifrån. Stackarn, säger vi så till henne när hon vill leka något?



Tilde hittade den här på golvet i köket. Den är från nyårsafton när vi åt hummer. Hon tog upp den från golvet och visade mig och sa: 'Mamma, titta. En tomteluva.'



Saga får utstå mycket när Tilde tar fram doktorväskan. Vi övar på att leka tillsammans. Tilde vill ju inte att Saga ska ta hennes leksaker och kan bli jättearg och skrika och gråta om Saga kommer och drar i något som är Tildes. Grejerna i docktorväskan är faktiskt "bra" för Saga också. Jag menar att det är inget farligt där för henne att stoppa i munnen så därför är det bra att öva att leka tillsammans. Den här gången fungerade det fint. 'Vi kan leka tillsammans.' säger Tilde när hon kommer med doktorväskan. Men det ingår ju i utvecklingen att hon ska säga 'Det är min. Det är min. Det är min.' OCH att vi ska säga 'Ja, det är din men Saga får låna den. Ni kan leka tillsammans.'

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar