fredag 15 januari 2010

Snööööööö

Viiilket härligt väder det är. Jag ääälskar snö. Har jag skrivit det innan? :-) Det är ju helt underbart det här landskapet.

Efter förskolan idag var vi på lekparken en lång stund och så avslutade vi med lite pulkaåkning jag och Tilde. Saga sov i vagnen mitt i backen. Lite dåligt samvete fick jag allt när vi åkte förbi henne med pulkan och sedan när vi var nere såg vi inte henne alls. Tänk om någon elak person kom och rövade bort henne. Nää, så ska man inte tänka. Men det var svårt att göra idag.



Det har ju varit så kallt så länge nu så träden och staketen och allt möjligt har en underbar rimfrost på sig. Nu hade jag ju bara den lilla kompakta kameran med mig men ni ser ändå lite vad det handlar om ju.



Tilde tycker inte om att få snö i ansiktet när vi åker pulka. Och vem gör det förresten. Så vi kom på att hon kan åka baklänges ner samtidigt som vi kramas. Det var kul och hon ville åka om och om igen. Den här gången hade jag inte mina skidbyxor på mig, bara jeans, vilket gjorde att det var jag som gav upp först. Suck.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar