torsdag 18 februari 2010

Bad

Idag var vi på Experium. Ett jättestort vattenland som var nytt för säsongen. Vi hade laddat för detta besök men luften gick ur när vi tog reda på inträdet: 198 kr för en vuxen. Hallåååå, man kan väl inte betala tvåhundra spänn för att besöka en basäng!!!


Det var ju i och för sig lite mer än bara en basäng. Men eftersom vi laddat så länge så bestämde vi att vi åker dit i alla fall men Erik och Saga får stanna hemma. Men jag kan berätta att efter att ha varit där i flera timmar var det nästan värt 195 kr. Det var så himla bra gjort och verkligen roligt.


Man kunde åka surfingbräda. Fast det kostade ju extra och man skulle ju ha instruktör och grejer.


Den här vattenrutshbanan åkte vi många gånger. Man fick fullt med vatten i ansiktet när man kom ner men det var helt ok för Tilde. Konstigt nog. Hon som gnäller bara hon får en droppe vatten i ögona hemma i badkaret när vi ska tvätta håret...


Utanför åkte de skidor.


Så hade de ett café där man betalde med sin klocka man fått runt handleden. Sååå smart. Vem har pengar med sig in i badhuset? Nä, ingen. 600 kr på krita. Helt perfekt! Och varmt var det också i caféet. När man går upp och sitter stilla bara i baddräkt fryser man ofta och vill ha handduken. Jag gick och hämtade min handduk för det kunde jag räkna ut att den behövde jag. Nä, det hade de också tänkt på. Extra värme i cafét ska vi ha. Perfekt!


Utomhusbad fanns också. Vattenfall, bubbelbad och grejer. Varmt vatten var det också. Jättefint! Det kan jag verkligen rekomendera om ni ska åka dit, fast än det var lite dyrt.


På kvällen gick vi en promenad och handlade hushållspapper som fick åka pulka hem.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar