måndag 22 februari 2010

Esse

Sån underbar dag. 20 minus och sol när jag gick till gymmet i morse. Det var ljust - tjohoo. Jag älskar när det knarrar under skorna när jag går.

Saga är i sitt esse nu. Hon är så himla glad hela tiden och livet leker verkar det som. Hela veckan vi var i Sälen har hon varit på toppenhumör. Enbart när hon inte får mat i tid så blir det lite krisigt och hon gnäller och för liv. Men vem gör inte det när man är hungrig? Det har verkligen varit superkul i Sälen på alla sätt och vis.

Vi bodde i en jättebra stuga där det inte fanns några prylar alls. Och skulle det vara bra då, tänker ni. Jo, där fanns ju möbler och det vi behövde i köket och i sovrummen men det var också allt. En TV också så klart. Annars var det inte en onödig pinal. Det var ju super för Saga som krälar runt och drar i allt hon ser. Så låg sovrummen för sig och öppet kök med vardagsrum så det var där vi tillbringade tiden inomhus. Då fick hon uppmärksamhet hela tiden och det var alltid någon som lekte och pratade med henne, inte minst Tilde.

Och så har hon börjat sova hela nätterna. Tjoho. Fem nätter i rad. Fast så första natten här hemma....hon vaknar och går inte och få tyst på - suck. Jag går upp och gör en flaska medans Erik gosar med henne i vår säng. När jag kommer tillbaka sover båda två... Jasså, det var inte så viktigt med välling?

Hoppas att hon kan komma tillbaka till sovandet hela nätterna så man kan få sova lite bättre. Men nu vet jag att hon kan somna om även om det verkar som hon inte kan det. Kanske ska man ta upp henne lite och hålla om henne och sedan kan man stoppa ner henne igen. Jag ska prova nästa natt hon vaknar.

Saga ställer sig upp allt oftare och allt säkrare nu. Vi behöver tänka på var vi lägger saker och ting så hon inte äter upp det. Hon är ju uppe på en annan höjd nu än tidigare.

Varje gång hon vaknar i sin säng är hon hur glad som helst. Det är så underbart att komma in till en jollrande Saga som har världens leende på läpparna när hon upptäcker att hon har sällskap. 'Dadada, äädää, äädää, bababa, djadjadja' Sååå underbart!

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar