torsdag 24 december 2009

God Jul!

Vi önskar alla er en riktigt God Jul!



Hoppas att ni får en mysig, trevlig, lugn, fin, vit, god jul oavsett var ni befinner er i världen.

Vi är idag hos Anna & Niklas. Farmor Iris är där också. Ska försöka komma iväg efter frukost. Åka förbi moster Muppa som fyllde 90 igår och gratta. Så kanske vi kan hinna med lite pulkaåkning innan Kalle klockan tre.

Ni ska väl se Kalle? Den är ju helig. Men ännu roligare nu när barnen tycker det är så kul också. Man blir liksom barn på nytt själv när man har barn. Man tycker det är så himla roligt att se barnen få paket och träffa tomten och hålla på. Sååå kul det ska bli. Fast jag tror Tilde kommer att bli lite rädd. Men han är ju så snääääll och dessutom är det förmodligen hennes egen pappa som är tomten. Ja, vi får se hur det går.

God Jul och massor av kramar från oss!

/Titti, Erik, Tilde & Saga

3 kommentarer:

  1. Hej alla.. men mest Titti!
    Om självsprickor:
    neej, tror inte att det är skillnad på man eller kvinna.
    Beror på hur man är skapt!
    Jag hade förr och då under vintern när det var kallt. Tror också att många hudar reagerar på kyla och bli då .... torr!
    Din morfar använde HELOSANSALVA.
    Han använde det till det mesta ... tom när han var förkyld så tryckte han upp salva i näsan !!
    och ... vips så blev han bättre!
    Jag använder den för smörja in mina fötter... fotsalva !!
    Helosansalva är egentligen och från början avsedd att använda på kornas spenar så dom blir smidiga och fina när dom mjölkas med maskin.
    Finns att köpa på apoteket.. är lite halvdyr, men det som kostar brukar ju vara bra och av kvalitèt.
    Hur gick det med tomten och Tilde??
    Skräckslagen eller tyckte om honom ??
    Kramar och hälsningar Masse
    Välj profil ....vad händer då?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jo, Helosan, den har jag ju hemma. Fast jag är dålig på att använda den. Den är så himla fet så man får ta den precis när man ska gå och lägga sig. Jo, den är bra, tycker jag också. Men den är inget bra om man inte använder den... Tack för tipset, jag ska börja använda den nu.

    Julafton finns nu uppdaterad så du och andra kan läsa om när Tilde blev livrädd för Tomten, stackarn.

    Välj profil menas att man kan välja vilken profil man ska signera kommentaren med. Du kan välja på olika ställen där du ev. har ett konto med inloggningsuppgifter och ett användarnamn. Förmodligen har du inte det utan gör bara som du gjorde: väljer "Namn/Webbadress" och skriver in Masse helt enkelt.

    SvaraRadera