tisdag 15 december 2009

Snöööö!

Äntligen snööö! Tjohooo! Mamman blev minst lika gald som dottern om inte gladare. Igår kom det ju lite lite som låg lite här och där. Men allt för lite för att åka pulka. Tilde sa det direkt när hon såg det vita ligga på gräsmattan: 'Jag vill åka pulka mamma!'



Sen kom snön på riktigt i natt. Så idag åkte vi pulka till förskolan till och med. Tjohooo! Deeet var kul minsann. Fast när vi kom fram till förskolan så skulle barnen vara inomhus och ha skapande. :-( Tråkigt!



Hilda var hos oss idag så jag och Saga fick gå ut i snövädret. Men det var härligt. Saga satt i sittvagn för första gången i sitt liv. Jag plockade fram den sköna varma åkpåsen också.



Vi satt och fikade en timme, det var mysigt tyckte Saga också. Fast så blev hon trött och då gick vi ut så hon skulle sova lättare. Jag gick faktiskt in på Sats och pratade med dem om mina PT-timmar. Jag har ju köpt 12 PT (Personlig Tränare) timmar för ett år sedan. Kostade massa pengar. Och jag har inte använt en enda av dem av förklarliga skäl och så har jag varit lite lat e klart. Har ju inte kommit igång med träningen efter jag fått Saga. Jag får liksom inte ihop det bara. Tiden räcker inte till och jag känner ibland som jag är fastkedjad i barnen. Men, men, det ska bli ändring på det nu.

Jag drog en snyfthistoria där det allra mesta var sant. Nä, jag sa bara att jag fått barn och har två nu och får inte ihop det men jag vill så gärna och nu vet jag att PT-timmarna håller på att gå ut och jag vill så gärna utnyttja dem. Snälla, snälla, ni kan väl förlänga dem till mig?! Så kan jag köpa några till också. Vi får ju bidrag från jobbet med 2500 kr per år och jag har inte använt alla mina pengar för i år ännu. Det måste man ju göra.



Han var snäll, han som jag pratade med. Jag bokade in en tid med en Åsa på söndag. Ååååhhh, såååååå skönt det kändes/känns!!! Jag ska äntligen komma igång med min träning. Jag har ju ont lite här och var och det känns inte alls bra att inte träna. Och så vill jag ju gå ner lite i vikt och så har jag märkt att jag blivit så jäkla svag. Tidigare kunde jag nästan bära vad som helst, i alla fall trodde jag det. Med styrkan jag hade tidigare och med min envishet och vilja gick det mesta att bära. Nu när jag flyttade kartonger i källaren var det jättetungt och jag orkade knappt någonting.

Erik hämtade Tilde idag. Det var jääättekul tyckte hon. Det blev en överraskning, för vi hade inte sagt något innan av någon anledning. Hon blev super-duper-glad och sa till sina kompisar gång på gång: 'Det är min pappa, det är min pappa.' Ifall nu någon skulle ta fel och tro att det var deras pappa...



På vägen hem åkte de lite pulka i backen. Jag och Saga slöt upp. Kul, tyckte Tilde. Men jag fick för mig att hon hade tyckt det hade varit ännu roligare om någon av oss hade åkt med henne. Fast det går ju inte i den här pulkan. Vi har en annan som är lite större där man kan sitta två stycken. Den får vi ta imorgon och åka lite med.



Underbart att snön är här. Hoppas att den ligger länge, länge men framför allt fram till jul och några dagar till.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar