söndag 20 december 2009

Nu är det dags!

Idag har jag varit på SATS och pratat med en personlig tränare (PT). Det känns så jäkla skönt och ska bli så jäkla kul. Eller, "kul" vet jag inte om det är rätta ordet men. Jo, det ska faktiskt bli roligt att träna men mest skönt tror jag. Jag hoppas att jag kan hålla i och bruka allvar och verkligen ta vara på timmarna med PT:n. Det är ju en investering, så mycket som det kostar.

Jag har köpt nio timmar extra idag också. Jag hade 12 sedan innan och kom på att 12 timmar räcker ju ingen vart när man ska träna två gånger i veckan. Närmare bestämt sex veckor bara. Men när vi satt och pratade så pratade vi om att målen ska vara upp fyllda till sommaren. Men det är ju ganska mycket mer än sex veckor till sommaren ju. Målen är att bli starkare, få bättre hållning, bli smidigare, inte så stel och så klart gå ner i vikt.

Vi får ju en slant från jobbet varje år till friskvård. Så 1 januari får jag nya pengar och kan köpa nio timmar till kanske. Det blir kanon!

Känns så jäkla bra! Jag ska träna måndagar klockan 18 och så torsdagar klockan 7 på morgonen. Det kan bli tufft men jag tror det är ganska bra. Och så har jag tisdagseftermiddagarna att träna kondition på eftersom Erik slutar tidigt då och hämtar Tilde.

Den 11 januari smäller det. Då tränar jag mitt första pass med PT:n Åsa. Hon har då gjort ett program som vi ska följa och så ska vi göra en massa tester för att senare kunna mäta framstegen.



/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar