måndag 28 december 2009

T som i Tilde

Saga i sin julklappsmössa.



Fick den av farmor.



Vem är hon lik egentligen?



Några säger att Tilde är lik Erik och Saga är lik mig.



Stämmer kanske. Jag tycker det är jättesvårt att se vem Saga är lik. Tilde ser jag ibland när jag står en bit ifrån. Men det är ju lättare att se på foton. När jag ser mig själv på foto när jag var liten och så Tilde när hon var liten, eller hon är ju liten fortfarande.

Jag har några urgulliga foton på mig (om jag får skriva det själv) när jag var så där en 3-4 år. Har snickarbyxor på mig och uppsatt hår. Just nu hittar jag inte dem men jag har för mig att där liknar jag Tilde / Tilde mig väldigt mycket. Jag ska leta upp dem och scanna in så ni får se.

Ikväll läste jag Tildes nya Pippibok för henne när hon skulle sova. Efter skulle hon läsa för mig. Hon tog pekfingret och följde texten lite huller om buller och läste. Det kom lite blaja (hennes eget språk) och en hel del ord utan sammanhang. Hon pratar ju så fort och då blir det mest fraser och ord som inte hör ihop. Så roligt det låter.

Så kom hon till en rad som slutade med: "...sa Tommy." så sa hon: 'Där står T som i Tilde. E det så mamma?' Åååååhh, så himla gulligt! 'Jaa det är så. T som i Tilde. Det står Tommy där.'

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar