lördag 12 december 2009

Lung och ror

Idag vaknade Saga 6.30 och jag var superduper trött. Jag gav henne en flaska och försökte lägga henne igen. Det gick. Så sov vi ända till nio. Hurra! Vilken unge. Sååå duktig, att kunna somna om klockan halv sju på morgonen. Det är lyxigt.

Hon vaknar ju i allmänhet en eller vanligast är två gånger per natt och behöver en flaska ersättning. Undra när hon kommer att sluta med det. Fast jag tror i och för sig att det hänger ihop med maten. När hon äter mer mat på dagarna så blir hon mättare och sover också bättre.

Maten går inte så jättebra. Jag tycker det går trögt. Bara typ 10 skedar majspuré till lunch och så lite mer gröt på kvällen. Men hon gapar dåligt och så fort man får in skeden i munnen är hon där med tungan och trycker ut den. Fast hon gillar det ser man, men inte tillräckligt mycket tydligen. Jag hoppas att det blir bättre snart för det är ganska jobbigt när man får hålla på och hålla på och hålla på.

Saga blir väldigt störd av ljud när hon äter. Hon kan inte koncentrera sig på att äta när Tilde är i närheten och spelar Allan och hon är så nyfiken och stannar upp och äta bara för hon vill kolla vad som försigår även om hon är jättehungrig. Så det är inte så lätt att få i henne några skedar när hon håller på så där. Jag tycker det är så jobbigt att säga till Tilde också. Att Tilde ska vara tyst och gå till ett annat rum när hon egentligen bara är glad och vill vara med. Fast hon förstår nu att Saga behöver 'lung och ror' (som Tilde säger) när hon äter.

Vi kämpar vidare.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar