onsdag 23 december 2009

Strumpan hänger med

Traditionen ska föras vidare.



När jag var liten (och förresten inte bara när jag var liten utan ÄNDA SEDAN jag var liten) så satte vi alltid en strumpa vid sängen. På natten så kom Tomten (läs mamma) och lämnade ett paket i strupan som vi öppnade på morgonen. Det skulle vara något roligt som vi kunde leka med under dagen i väntan på fler klappar.

Det spelade inte någon roll vilken storlek paketet var, tomten lyckades alltid knöla ner det i strumpan. Eller kanske anpassade han paketet efter strumpans storlek. Men jag minns några tillfällen då paketet var så stort att jag hade svårigheter att få ut det ur strumpan.

Tomten som var hos Tilde i kväll verkar inte vara lika skicklig på att knöla ner paketet i strumpan.

Jag tyckte det var sååå spännande med strumpan och paketet som fanns i så den traditionen har jag och Erik hållt i och nu när barnen är med så blir det ju ännu roligare.

Har ni strumpa på julafton? Hur gör ni med era klappar?

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar