torsdag 17 december 2009

Underbart!

Det blev pulka till förskolan idag igen. Fast idag blåste det betydligt mer och vi fick snö i ansiktet. Inget kul tyckte Tilde. Jag tyckte det var lite skönt. Fast det är för jag vet att det är så skönt när man kommer in. Det vet ju kanske inte Tilde ännu.



Oj, vilket väääder idag. Jag äääälskar sånt här väder!!!! Jag ääälskar snööö!!!! Underbart!



Det blev inga julkort med änglar. Jag har gjort några idag men blev inte riktigt nöjd och dessutom är det så himla mycket jobb. Jag trodde först att det var för sent att beställa julkort med foto på. Det tog sju dagar om man beställer från FujiDirekt. Men så kom jag på att jag kan beställa från FujiFilm och så kan jag hämta korten nere i vår fotobutik bara 100 meter från oss. Det brukar inte ta så lång tid, närmare bestämt bara en dag. Det blir jättebra.



Jag hade ju tänkt att stämpla på de här änglarna och färglägga på något sätt. Tyckte den var så himla gullig och så ett foto på Tilde som har Saga i knät. Fast jag vet inte hur jag ska färglägga den mer än att det ska vara ett rött hjärta. Änglar har ju vita kläder på sig, väl? Nä, jag är inget bra på det. Får öva lite till nästa år. Förresten så har ju änglarna på fotot ovan inte vita kläder...



När vi skulle gå och hämta Tilde hade det slutat snöa. Idag skulle vi åka pulka, tänkte jag. Åååh, vad kul! Jag tog på mig skidbyxorna och tog med mig den röda pulkan där jag också kan sitta och åka med - Jaaa, det blir kul!



Från förskolan ville Tilde gååå. Inte åka pulka, nä. Hon ville gå. Konstigt barn. Så kom vi fram till backen och mamman var eld och lågor och ville kasta sig ut i backen med pulkan. 'Jag vill inte åka pulka.' säger Tilde. Jag trodde knappt mina öron. Vad då vill inte åka pulka, det kan man ju inte säga, det finns inte. Alternativet att inte vilja åka pulka finns inte. Efter mycket tjat från mamman så kom vi åndå upp till toppen av den lilla kullen och åkte ner en gång. Jättekul tyckte jag. Tilde tyckte faktiskt också det var kul. Fast det hade ju snöat massor och sprutade upp en massa snö på Tilde som satt först i pulkan. Kan tänka att det inte var så kul för henne.



Sen blev det inte mer. Snopet för mig. Jag som hade tagit på mig hela munderingen och var laddad till tusen. Så går det. Jag tror hon frös lite, speciellt om händerna och speciellt när man tar av sig vantarna och stoppar ner både vante och kalla handen djupt ner i snön. Det får bli en annan gång, med bättre vantar också.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar