torsdag 12 november 2009

Gröt härskar

Ännu en framgångsrik natt. Det blev gröt igår kväll också. Så vaknade Saga redan klockan 0.30 - trodde jag. Hon skrek en massa. Jag plockar upp henne halvsovande som vanligt. Går till kylen och hämtar flaskan. Sätter in den i micron och tittar på henne. Hon sover ju! Stänger genast av micron och lägger ner henne i vagnen och hon sover vidare. Skumt!

Så vaknar hon nästa gång 5.45. Dååå vill hon ha flaskan! Och det får hon också. När den är tom lägger jag ner henne i vagnen igen vaken och hon somnar själv. Vaknar nästa gång 7.30. Åååh, härligt!

Vi ska försöka att lägga ner henne vaken och att hon får somna själv. Hon sover oftast i vagnen och vi tar för vana att alltid gunga den efter vi lagt ner henne. Men kanske har vi kommit till det stadiet där det inte längre är nödvändigt? Det är ju bra om hon kan somna själv utan vaggning. Då är det mycket lättare för henne att somna om om hon skulle vakna mitt i natten.

Hoppas, hoppas, hoppas det är gröten som gör det. I så fall ska hon få äta gröt i flera månader framöver, kanske år...



Hon flyttar på sig också. Inte var det jag som la henne under byrån i alla fall. Jag har för mig att jag la henne på mattan.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar