måndag 23 november 2009

Mysterium

Oj, vad dåliga vi är allihop. Fast inga 40 grader ännu och jag tror inte vi kommer dit heller. Det brukar väl vara värst i början. Jag har haft runt 38,5 hela dagen. Samma med Tilde. Fast hon har ju varit betydligt piggare än vad jag varit.

I förmiddags när jag fick Saga att sova i vagnen gick jag och la mig i soffan lite. Sa till Tilde att jag behövde vila lite och hon var sååå förstående. Hon gick runt och viskade och kom då och då och klappade min kind och sa: "Men lilla gumman. Är du så trött?". Pippi har varit på TV:n hela dagen. Efter ett tag slumrande i soffan hörde jag inte henne längre. Hon var borta. Då brukar det ju alltid vara något skumt på gång så jag gick och kollade. Då hade hon krypit upp i vår säng och låg och sov. Lilla gumman.



Erik gick till jobbet men kom ganska snart hem. Frös jättemycket och gick raka vägen till sängen och la sig med dubbla täcken.

Det konstiga är att Saga inte är dålig. Henne som jag har varit mest orolig för. Varför får inte hon feber som vi? I gå hade hon i och för sig 37.8 men det är ju inget att prata om för en sådan liten. Det är konstigt, eller vad säger ni? BVC säger ju att hon har som sämst immunförsvar när hon är mellan 5 och 7 månader... Ja, jag är ju klart bara tacksam så länge som hon håller sig frisk. Det går ju inte att undgå att andas på henne men jag tvättar händerna stup i kvarten och tar på alkogel. Fast det hjälper nog inte henne som är så nära oss sjuklingar.

Jag var tvungen att gå ut och köpa ersättning till Saga. Då ville Tilde tvunget följa med. Åååh, jag orkar inte. Jag har 38,5 och måste gå ut och jag ska ta två ungar med mig...suck. Det gick bra men det var väldigt ansträngande. Tilde var så snäll och Saga somnade i vagnen och sov sedan i tre timmar.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar