söndag 8 november 2009

Stor middag

Så snäll pappa mina barn har. Han åkte iväg i förmiddags och tog båda barnen med sig. Åkte till Anna & Niklas för att leka lite. Det var lyckat. Jag fick fixat med den här nya bloggen och hade riktigt mysigt. Det behövde jag verkligen. Vara med mig själv lite.

När de kom hem på eftermiddagen var jag full av energi att vara med barnen men också väääldigt sugen på att lägga in gamla inlägg i nya bloggen e klart. :-)

När vi städade garaget på Evagatan hos morfar hittade jag den här clownen. Den har legat i ett kinder ägg en gång i tiden som jag har ätit.



Vi tog med den hem så Tilde kan leka med den. Idag kom hon med den för skorna hade gått av. Vi satte på dem. Så plötsligt åkte hatten och håret av och Tilde säger: "Oj, han e naken!". Kul, tyckte jag!



Vi tittade lite på foton på datorn och så kom Saga upp på en massa foton samtidigt i utforskaren. Tilde säger: "Titta, en massa Sagor!".



Tilde fick ett par fina Hello Kitty skor av Thea. De ville hon ha på sig direkt när hon kom hem. Och så en liten kjol hittade vi hemma som passade till också.



Tilde hon dukar upp så fint med sin servis. Alla får var sin tallrik och så lägger hon ut kniv och gaffel på vardera sidorna om tallrikarna. Så duktig. Så säger hon "Pappa får en kniv och en gaffel. Jag kommer 'schnart'." Så rusar hon till sitt rum och hämtar gaffel och kniv och rusar tillbaka till vardagsrummet och dukar upp. När hon säger jag kommer snart sätter hon dessutom upp pekfingret så att jag verkligen ska förstå att hon verkligen kommer snart och jag inte ska komma på tanken att gå någon stans.



/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar