måndag 30 november 2009

Ett år äldre

Så var det äntligen förskolan igen. Tilde hade längtat efter sina kompisar, det märkte jag. Hon frågade efter Ida redan igår kväll när vi pratade om att vi skulle gå till förskolan. När vi kom dit bara 9.05 var några av barnen ute och några höll på att kläs på. Vi gick in och tog på Tilde gummistövlar och regnbyxor. De skulle ut på promenad fast än det regnade lite.

Ida var redan påklädd och stod utanför dörren och tryckte näsan mot dörren och väntade på Tilde. Det var inte lätt att ta på Tilde, hon sprang till dörren hela tiden. Sa till Ida genom dörren: "Vänta, jag kommer snart." När påklädningen äntligen var klar och jag öppnade dörren tog Tilde ett steg utanför dörren och så fick Ida en jättekram. Sååå kul att de är så bra kompisar. Det verkar som de är bästisar. Tänk sen när de ska leka hemma hos varandra, när de frågar om de får följa med den andra hem från förskolan... Undrar just när det är dags för sånt.



Jag tog hem fotona idag. Tilde blev ju jättebra om jag får säga det själv. Bättre än förra året... :-)



Oj, vad rödhårig hon ser ut på det här fotot. Lite rolig ser hon ut faktiskt. Ingen lugg och vad tunnt hår. Ingen hals, precis som Bengt Magnusson. Fast hon är ju jättegullig ändå!!

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar