måndag 16 november 2009

Behöver ljus

Usch vilket väder idag. Fyy. Vi lämnade Tilde på förskolan, gick och köpte mjölk till latten hemma och gick hem. Stannade hemma ända till 15.10 då vi gick ut igen för att hämta Tilde.

I natt var det första natten som Saga sov hela natten. Duktig flicka. Det trodde jag verkligen inte igår kväll. Hon har blivit förkyld och då brukar man ju vakna extra många gånger. Fast hon kanske är extra trött för hon är förkyld och sover därför längre? Hon somnade 21 och vaknade 5.30. Duktig flicka!

Jo, det är ju tråkigt att inte få några kommentarer. Varför skriver ni inte? :-) Äh, skojar. Man får göra som man vill. Jag skriver i huvudsak för min egen skull och för barnen. Som hjälp att komma ihåg hur det var en gång när våra flickor var små. Då är det bara att gå tillbaka och läsa och titta. Ett trevligt sätt att minnas och fram för allt bra hjälp för mig som har så dåligt minne. Redan nu är det hur kul som helst att gå tillbaka och läsa och titta på när Tilde var liten som Saga är nu. Jämföra lite gör man ju klart.


Ser ni att Saga har en liten liten smilgrop i vänster kind. Och ser ni också vilken liten tjockis hon har blivit.

Sedan vi kom hem från förskolan i eftermiddag har Saga varit lite konstig. Hon har kräkts jättemycket och skrikit jättemycket. Konstigt har det varit. Hur är det fatt? Har hon ont? Det där magontet som hon har haft sedan hon var liten borde ju gå över nu. Och det trodde jag också att det hade gjort. Sedan i tisdags har hon sovit jättebra, bara en flaska per natt och inte vaknat utöver det. Det var sedan vi började med gröt på kvällen. Fast några kvällar har det inte blivit någon gröt av någon anledning och det har fungerat bra ändå med sömnen. Fast nu räknar jag ju med att det blir lite sämre sömn i och med snuvan.

Tänk om hon får svininfluensan. Tänk. Barn har som sämst immunförsvar när de är mellan 5-7 månader säger man på BVC. Hennes eget försvar håller på att byggas upp samtidigt som immunförsvaret från mig håller på att avta. Ja, ja, vi kan inte mer än tvätta händerna till vansinne. Jag har med mig sprit till dagis som Tilde får ta på händerna så fort vi kommer utanför grindarna. Oj, det kanske jag inte skulle avslöjat.



Jag är egentligen inte så orolig för influensan men media ska ju hela tiden blåsa upp det och skrämma en. De får inte vård fast än de uppsöker sjukhus, skickas hem och så dör de. Fast än så länge är det väl bara de som varit i någon riskgrupp som dött, va?! Ingen av oss i familjen är i någon riskgrupp. Eller, ja, det skulle vara Saga då då. Barn och försämrat immunförsvar...

Jag har tagit upp mysslingorna från källaren nu. Snart kommer de upp på balkongen. Kanske till helgen, kanske redan under veckan.

Imorgon kommer Hilda och städar. Var ska vi då ta vägen? Tänk om det regnar som idag - inget kul. Tre timmar... Vilket lyx-problem alltså...det klarar vi nog. :-)

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar