tisdag 10 november 2009

Inte sommar längre

Kanske man skulle göra något åt balkongen?



Sommarblommorna står fortfarande kvar...



Ljusslingorna som var sååå fina i somras är inte längre så fina. Fast det beror mest på att de inte lyser längre. Slingan går på solljus och det är ju ingen sol ute nu så de lyser helt enkelt inte.



Ser ni förresten den där svarta pricken till vänster i bild? Det är något ludd av något slag som sitter inne i objektivet på något sätt. Vilken jäkla osis. Fast vi har ändå tur. För det går att fixa och dessutom betalar garantin det. När det är mindre än ett år så går det på garantin. Vi köpte kameran i mars så det är lugnt. Jag ska gå iväg med den idag eller imorgon kanske.



Det blev inga blommor på hortensian det här året. Men jag tror jag vet varför. Lyssnade på ett radioprogram där de pratade växter och hur man ska göra på hösten med allting. Då sa de att man kan inte klippa ner växterna för mycket för då dör arvsanlagen eller vad det var. Då blir det inga blommor. Men det kunde rätta till sig om inte gjorde om samma misstag året efter. Vi får hoppas att det stämmer.



Jag såg förresten på stan att de håller på att sätta upp julbelysningen. Fast det är väl inte julbelysning längre utan mer mysbelysning efter vi ställt om klockan. Kanske skulle man sätta upp ljusslingan på balkongen redan. Jag är ju ljus-sling-fetoshist så jag har några att välja på. Och nu när jag har sorterat och städat i källaren vet jag till och med var dem är någon stans. Fantastiskt. Det kan bli lite mysigt på balkongen då ju. Men man ska kanske ta bort blommorna först, eller? Kan man sätta upp mysbelysning utan att tagit bort sommarblommorna? Äh, vi får se vad jag orkar med och hinner mellan blöjbytena.

/Titti

3 kommentarer:

  1. Heter oxå Sylvander i efternamn :-)
    För det är väl även ditt efternamn?

    //Love Selina

    SvaraRadera
  2. Visst kan man sätta upp mysslinga innan man tagit bort sommarblommorna!! - du vet ju, "man får göra som man vill"

    SvaraRadera