söndag 22 november 2009

Host, host!

Vilken jäkla doktor vi hamnade hos. Fast det var kanske mest att hon inte stämde överens med mina förväntningar som jag tyckte hon var lite dum.

Hon skickade hem oss och kunde inte göra något. Visste inte om det var nya eller gamla eller någon influensa över huvud taget. "Barn har ju feber ofta, jag har faktiskt fem barn själv." Jaha, men då kanske du vet att barn vill veta vad man håller på med som doktor och inte bara kör in saker och ting i öron och mun utan att säga något. Stackars Tilde.

Tamiflu var inget de satte in om de inte med säkerhet vet att det är influensa och att veta att någon har influensa kan man aldrig. Tamiflu måste man sätta in inom 48 timmar och influensa kan man typ bara säga att man har förrän den är över och man ser hela förloppet. Va fan!

Det var i alla fall inget bakteriellt, det var ju bra. Men ett virus kan man ju inte göra något åt. Jag ville att hon skulle ta prover så vi fick det konstaterat att det var eller inte var influensan så att man lättare vet vad man ska göra om Saga blir smittad. Fast man kan inte göra något ändå. Men om man tar prover på Tilde och får det konstaterat och Saga blir sjuk då kan man väl med säkerhet veta att hon också har det OCH sätta in Tamiflu?? Va? VA? VA?

Hem körde en gråtandes mamma. Tänkte bara på allt man läst om folk som blir hemskickade till höger och vänster och rätt som det är dör de... Nä, dumt att tänka så, jag vet. Jag är inte orolig för Tilde utan för Saga. Hoppas, hoppas, hoppas att hon inte får det.

Om barnet har svårigheter att andas - DÅ gör de något. Inte förrän då. Om man har virusinfektionen för länge (vet inte vad för länge är) kan man få något bakteriellt och det är ofta då man blir väldigt sjuk. Det är dem man läser om i tidningen. Fast jag tycker det har gått ganska fort för vissa.

Suck!

Jag och Erik tycker att vi har svårt att andas nu på eftermiddagen. Torrhosta har vi definitivt båda två. Inbillning? Ja, kanske fast för oss är det ju på riktigt. Jag tyckte jag kände att jag hade lite varm andedräckt när jag nu ska gå och lägga mig. Jo, då: 37,1. Men det är ju ingen feber tänker ni. Nä, det är det inte: Men jag har normalt ganska låg temeratur när jag är frisk. Jag känner att det är något som inte stämmer och tror att febern är på väg upp.

När vi var på BB och jag fick feber hade jag också 37,1 då jag bad sköterskan kolla febern vid första tillfället.

Vilken jäkla otur att vi träffat så mycket folk de senaste dagarna. Pepperkaksbak igår hos Camilla och Martin och så kom Mamma och Mona hit och sov innan deras Cypern-resa. Hoppas, hoppas, hoppas att ingen av dem är smittad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gonatt!

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar