onsdag 18 november 2009

Kö?

Idag ska vi se om vi kan vaccinera Tilde. Vår vårdcentral har fått in vaccin idag efter att det ha varit slut hela förra veckan. De öppnar klockan 14.00 och de tar nu emot barn mellan 6 månader och 6 år. Alltså Tilde. Men hur mycket folk kommer det att vara där? Jätte, jättemycket folk? Och ska man vara där 13.30 kanske för att ställa sig i kö? Fy, med två barn...suck. Men det är nog inget annat att be för ifall man ska få någon spruta. När vi ändå är där kan de inte köra in en spruta i min arm också då eller? Det borde vara mer effektivt att ta det samtidigt än att vi ska gå dit en gång till för att föräldrarna ska få sin dos.



På BVC:s hemsida står det att de vaccinerar barnen och deras familjer. Kanske jag ska gå dit istället? BVC ligger i samma byggnad som vårdcentralen så det är inte så svårt att gå till båda om det behövs. Jag får nog ta med mig lite matsäck, en macka eller två. Det kan ju bli lååång väntan. Om jag hämtar Tilde 13.30 senast och så går dit sen. Mm, blir nog bra. Då missar hon melliset men det får hon stå ut med. Jag tar ju med mig mellis.

Ja så får det bli.

Saga vaknar ofta tidig morgon och vill ha en flaska. Idag var det klockan 6 men ofta 5.30. Men så är hon mer trött och det går lätt att lägga henne i vagnen igen för att sova en liten stund till. Fast egentligen är det inte bra. Idag sov hon till 8.30 då vi fick väcka henne. Då gick vi till förskolan utan att Saga hade fått sin frukost-flaska. Ingen flaska och helt utsövd gör att hon inte somnar när jag går till förskolan och inte heller på vägen hem. Då får jag inte min mysiga stund med min cafelatte framför datorn när jag kommer hem... Kanske får vi börja gå upp klockan 6 när hon vaknar och är hungrig? Usch, det är ju jättejobbigt. Fast om jag lägger mig lite tidigare kan ju det kanske gå. Får testa oss fram.

/Titti

2 kommentarer:

  1. Hoppas att det gick bra med vaccinationen idag! Både jag och Lars har vaccinerats - ont i armen och hängiga blev vi - men det hoppas jag Tilde (och ni) slipper!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, det gick bra. Jag har också fått ont i armen, kunde inte sova på den sidan i natt. Och känner mig lite konstig. Tilde verkar inte ha ont. Jag har bara frågat en gång och då sa hon inget. Frågar jag fler gånger får hon säkert jätteont och måste ha fler plåster. :-)

    SvaraRadera