onsdag 11 november 2009

Ensam i sängen

eller ja, förutom Erik då alltså. Ibland är vi fyra i sängen, i natt var vi bara två. :-)

Det var första natten som Saga sov i vagnen hela natten. Hon vaknade bara en gång och då fick hon en flaska och var nöjd. Jag provade lägga ner henne igen i vagnen utan att gunga på den. Det fungerade. Hon somnade själv. Och så vaknade hon inget mer förrän 7.30 och då jollrade hon.

Saga var den enda som var pigg i morse... jäääsp! Tilde krånglar ibland på nätterna. Jag vet inte varför men jag kan tänka mig att det är för att hon ser att Saga ligger i vår säng och då vill hon också göra det. Inte så lätt att förstå att hon inte får men lillasyster får. Därför är det ju bra om vi lär Saga sova själv i sin säng eller i vagnen.

I natt tog vi kampen och motade tillbaka Tilde. Hon ville inte sova. Hon kunde inte sova. Varför vet jag inte. Man såg på henne att hon var jättetrött men ändå kunde hon inte sova. Efter att vi hållt på och hållt på och hållt på och hon fått ett plåster på foten och druckit lite mjölk och pratat lite - dååå gick det bra att hon låg själv och somnade om.

Men oj vad vi var trötta imorse alla tre.

Jag gav Saga gröt igår kväll klockan nio. Innan dess fick hon en hel flaska vid sju. Det var tydligen bra att sova på gröten. Hoppas, hoppas, hoppas att vi kan fortsätta så. Ska testa gröt ikväll igen.

Nu ska jag gå till Solna Centrum och köpa en overall till Saga. Hon måste ha en lite större tills vi ska åka till Sälen. Ja, just det. Vi ska åka till Sälen vecka sju. Ska bli sååå roligt! Vi har hyrt en stuga väldigt nära backen. Och farmor ska med och Åke ska med och mormor ska med och Bunny ska med och Saga ska med och pappa ska med och mamma ska med och Tilde ska med. Så brukar Tilde säga när vi ska göra något, räkna upp alla som ska med eller ska göra något.

/Titti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar