torsdag 19 november 2009

Ljus i mörkret

Idag åkte ljusslingorna upp. Mmmyyysigt! Känns bra. Men jag var inte först. Två grannar med balkong bredvid oss satte upp förra helgen minsann.



Saga sov, Tilde tittade på Pippi och jag höll på på balkongen och donade med ljusslingorna kring räcket. När jag hållt på och hållt på och hållt på och kommer in och tänder säger Tilde: "Det blev jättefint!" stoppar in tummen i munnen och fortsätter titta på Pippi. Vilken unge! :-)


Vårt sovrum fick också en ljusslinga.

Erik är på 10-år jubileum med jobbet. Torsdag och fredag, sover borta. Det är tur man har Pippi, hon är vår kompis. Först somnade Saga i vagnen, ganska lätt. Så la jag Tilde. Läste i-boken för första gången - många svåra ord var det. Det räckte med ett plåster ikväll. Ibland är det flera plåster, mjölk, vatten, lampa tänd, släckt, dörr öppen, dörr stängd, mm, mm.


Och så Tildes rum fick också en mysslinga. Rummen är åt samma håll så det blir fint utifrån så grannarna kan njuta lite också. :-)

/Titti

2 kommentarer:

  1. Vart köpte du ljusslingorna som du har inomhus?

    SvaraRadera
  2. De har jag köpt på ICA MAXI. De fungerar även utomhus. Vet faktiskt inte vilket märke. Vid jultider har ICA MAXI väldigt stort sortiment av ljusslingor, kolla där.

    SvaraRadera